kalendar

úterý 3. června 2008

Zrovna první příspěvek je ryze sportovní. V pátek 30.5.2008 se konal první podnik In-line brusleni na Automotodromu v Brne. A jelikož to mám kousek a s kolegy v práci jsme se domluvili, namazal jsem pod koleny, pořídil přilbu a hurá na to!

Jelo se autem, ale dá se tam dostat i autobusem nebo kolmo, ale to už je podle mě na zvážení a pro otrlejší sportovce (hlavně v závislosti odkud se vyráží).

Uvádím zde mapku odkud jsme přijeli, kde se parkuje a jak se jezdí:
Legenda: - červená čára představuje příjezd od Brna
- na parkovišti T3 se parkuje (v těch místech se i platí a je zde vjezd na trať)
- jezdí se na tečkované části trati - cca 2 km, kde od bodu 03 po bod 04 je mírné převýšení



Co říct dál? Asi vás bude zajímat, jak to probíhá, jaké jsou podmínky - asfalt, náročnost trati, lidi atd.. Takže:

Po příjezdu jsme nejdřív obhlédli terén, nikdo z nás tam před tím nebyl a tak jsme koukali na všechny strany kde, co a jak. Podpis smlouvy (naleznete na stránkách automotodromu) a startovné se platí v malé kukani před vjezdem na trať. Tady je dobré nejdříve si vyzvednout formulář přímo v té kukani, vyplnit a již s nazutými bruslemi zaplatit a vyrazit na trať. Taktéž doporučuji být tam minimálně 15-20 minut předem. Lidí bylo dost a fronta na placení není příjemná.
Po zaplacení jsme (resp. já) narazil na nepříjemnost. Neměl jsem chrániče na lokty. Před vjezdem na trať si vás prohlídne takový dědula a pošle všechny, kdo nemají chrániče na lokty zpět. O helmě nemluvě. Takže doporučuji si vzít opravdu kompletní sadu chráničů. Brzdy na bruslích tuším nekontroloval, ale nic tím nezkazíte. Před vjezdem na trať je také možnost si zapůjčit chrániče a brusle (chrániče jsem využil já), ale zásoby určitě nejsou neomezené a doporučuji vše vlastní.
Takže po všech kontrolách a vstupních procedurách jsme vyrazili na trať. Jak vypadá je na následujícím obrázku.



Je to focené z mobilu a kvalita nic moc, ale ta granularita není z výšky 170 cm nad zemí (tedy přibližně výšky mých očí) rozeznatelná a asfalt je tedy kvalitní a relativně hladký.

Vyrazili jsme. Jezdilo se proti směru hodinových ručiček na dané části, to znamená podél pravé krajnice. Někomu to nemusí vyhovovat, protože se otáčí na levou nohu (jako mě), ale dá se to překousnout.
Hned jen uvedu, že celou tu trasu jsme stačili urazit čtyřikrát (to znamená 4x tam, 4x zpátky). Já to ještě zkusil po páté, ale stihl jsem to jen asi do 3/4. Pak už na trať vyjel safety-car a začal lidi vyhánět z trati. Takže na jednu rundu tam a zpět to vychází přibližně na 20 minut plus rezerva na pauzu.

O samotném bruslení se tu moc rozepisovat nebudu. Chce to zkusit, je to zážitek. Záleží na každém, jak moc má chuť. Některé z nás zklamalo, že se nejezdí celý okruh a je to tedy jednotvárné. Přijde na to. Lidí tam bylo relativně hodně, ale místa na bruslení bylo také dost. Trať je široká 15 metrů a za celou dobu jsem se s nikým nemusel přetlačovat o místo. Mohlo tam být tak 450 lidí.

Hodina a půl utekla jak voda a musím uznat, že jsem si dal pořádně do těla. Přestávek jsme moc nedělali (pokud nepočítám úsek, kde se jede z kopce dolů - ale i tady se člověk nadře, aby udržel rovnováhu) a tak jsme příjemně unavení dojeli k autu a domů.
Víc tu asi nemá cenu moc psát. Shrnu asi jen nejdůležitější postřehy:

- je dobré být na místě 15-20 minut předem; než zaplatíte a obujete se
- netiskněte si smlouvu předem, platná je pouze ta, kterou vám dají v kukani u dráhy
- doporučuji plnou výbavu chráničů: zápěstí, kolena, helma, lokty hlavně, případně brzdu; bez jakékoliv části je problém se dostat na dráhu
- vzít si s sebou vlastní pití
- foťák pokud možno nenechat v autě (jak to udělal kamarád a tak mám jen fotky z mobilu)
- vzít s sebou dobrou náladu a trochu sil, jízda do kopce dá z počátku zabrat

To je asi tak vše, další výprava bude 20.6.2008, to znamená příští pátek a určitě sem přidám pár postřehů. Na úplný konec přikládám přibližnou délku trati:

Žádné komentáře: